Intsant almás pite, vagy hívd, ahogy akarod...

 

Ha már az amerikai palacsintánál megemlítettem, mint lehetséges feltétet,
hát úgy illik, hogy részletezzem is.
Ez egy pofon egyszerű fahéjas almadzsem, avagy intsant almás pite, ahogy én hívom. 


 Még kora tavasszal történt, hogy találtam egy kis ládányi félig megereszkedett, már igen csak halálán lévő almát. Almás pitéhez nem volt kedvem, mert épp nemrég készítettem. Valami ok folytán ispirációt adott a süti. Mi lenne ha tészta nélkül.... amcsi palacsintával?

Elkészítésében ez sem különbözik a mazsolás sárgabaracklekvártól. Sem más dzsemektől, amelyek az "ötkeres" 3:1-el készülnek. 

Gyorsan fussuk át akkor a menetrendet:

1250g hámozott, reszelt alma 
350g cukor (ahogy a dzsemfix írja)
maga a dzsemfix
egy kávéskanál őrölt fahéj
citromlé

1) A hámozott almákat reszelésig citromos vízzel teli tálba tesszük, majd gyorsan lereszeljük őket és meglocsoljuk citromlével. Így nem barnul meg idő előtt. Erre még ráér főzéskor.

2) A dzsemfix tasakján lévő leírás alapján elkészítjük a lekvárunkat a cukorral, csak éppen az almával együtt hozzáadjuk a fahéjat, és jól elkevergetjük benne. A fahéj mehet ízlés szerint, de nem kell eltúlozni. Szerintem elég az egy kávéskanálnyi. Három percnyi forralás után mehet az üvegekbe, majd befőzőfólia, befőttesgumi, üvegtető, és fejre állítás. Kihűlés után mehet a spájzba. 

Az amcsi palacsintával isteni. De a hétköznapi "magyar" változattal is az lehet. Meg behűtve, rajt a meleg gofirn. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése