Tömény eperélvezet - tavaszi-nyári gyümölcsleves



A hűs gyümölcslevesek mindig kelendők és amit éppen kívánok, olyan gyümölcsöt teszek bele.
Csupán egyetlen összetevő állandó nálam: a tejszín.


Mindig más mennyiség készül itthon, a gyümölcsök mennyiségétől függően. Így a mértéket mindenki maga kísérletezze ki.

Ami biztosan kell:
- turmixgép vagy konyhai aprító
- egy lábaska
- aprómagvas gyümölcsöknél finom szűrő 
- tetszés szerinti gyümölcskupac (itt most valamivel több mint fél kiló eper volt soron)
- fél vagy egész csomag vaníliás cukor
- cukor
- főzőtejszín, legalább 0,5l
- tej, legalább 2dl

1) A gyümölcsöket 3:2:1 arányban szétválogattam. (A legtöbbnek a levét nyerem ki majd, a közepes mennyiségű csoportot apró darabkákra vágom, és a legkevesebbet pedig szép szeletekre díszítésnek).
2) Az legnagyobb kupac gyümölcsöt aprítóba tettem és elláttam a bajukat.
3) A lábasba a szűrőn át átpaszíroltam a levüket, majd a lébe dobtam két evőkanálnyit a visszamaradt eperhusiból. A többit megettem, de fagyihoz is keverhető, nem megy kárba.
4) A főzőtejszínnel és a tejjel együtt lassú tűzre tettem. Szám íze szerint adtam hozzá a vaníliás és a sima cukrot apránként. Mikor úgy tetszett, hogy kész, ment bele a vagdalt eper, és betettem a hűtőbe. Tálaláskor a tetejére fektettem a lapkákra vágott epreket.

Mindenkinek az ízlésére bízom, hogy barackot, meggyet, cseresznyét, málnát, epret vagy épp milyen szezongyümölcsöt használ. Nekem még az őszre egy szilvás-fahéjas variáció birizgálja a fantáziámat. Szóval tessék szabadon alkotni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése